VitignoItalia XI edition


The eleventh edition of Vitignoitalia, the Hall of wines and wine regions Italian took place for three days, 24-25-26 May, made of Castel dell’Ovo, the ideal location to promote the wines and Italian excellence.

There were many Italian companies that attended the event, with its own booth and most of those 60 bells represented by the Enoteca Regionale curated by the Department of Agriculture of the Campania Region.

The budget of the event is more than positive, with more than fourteen thousand visitors, especially many tourists, fans, and the so-called wine lovers. Being able to taste more than 1,500 wines just in one place, is one the thrills at Vitignoitalia. With the support of ExpòMilano 2015, this year has strengthened in a conspicuous orientation to business, making partnerships with Unionecamere Campania, ICE and BNL Gruppo BNP Paribas. The aim was to promote the development opportunities in foreign markets primarily through direct contact with international buyers. Since the last edition, it has strengthened its partnership with ICE, the agency for promotion abroad and the internationalization of Italian companies which selected buyers, journalists, and international stakeholders with the aim of facilitating relations with foreign countries for Small and Medium Enterprises.

© NEApolis sparITA

© NEApolis sparITA

Unioncamere Campania has always participated and supported the Fair and this year has been present with a unique opportunity. For the first time however, the BNL Group BNP Paribas is the new partner of Vitiginoitalia in support of the wine industry. In fact, through the two-year agreement signed with ICE-Promotion Agency abroad and internationalization of Italian companies, BNL Paribas Group supports and form Italian companies that want to operate on international markets.

The Italian Chamber of Commerce in Canada, managed to launch recently launched a web portal www.wineandtravelitaly.com to promote wine and wine tourism in Italy. In the meanwhile, Sviluppo Campania, in-house company of the Campania Region for the development of regional territorial system, has recognized the program VitignoItalia 2015 suitable for the “call” and Expo Building.

© NEApolis sparITA

© NEApolis sparITA

As for the cover of the event, the artist Gennaro Regina represented the Bay of Naples, as a gulf of wine with a red glass that bridges the cone of Vesuvius and Castel dell’Ovo and assumes the shape of a bottle lying in the sea.

In this edition, 48 wines were awarded as part of the Wine Award Vitignoitalia which awarded Silver Medal, Grand Gold Medal to the best productions among those present at the show and the Special Awards “for the territory” and “Youth” reserved to young producers. The Grand Prix Vitignoitalia who got the highest score went to Laus Vitae Montepulciano d’Abruzzo 2009 Quote Wines.

© NEApolis sparITA

© NEApolis sparITA

أخذت الطبعة الحادية عشرة من Vitignoitalia، قاعة الخمور والنبيذ المناطق الإيطالية المكان لمدة ثلاثة أيام، 24-25-26 مايو، مصنوعة من Castel dell’Ovo. والموقع المثالي لتعزيز الخمور والتميز الإيطالي.

كانت هناك العديد من الشركات الإيطالية التي حضرت هذا الحدث، مع جناحها الخاص ومعظم تلك أجراس 60 ممثلة انتيكا إقليم برعاية وزارة الزراعة في منطقة كامبانيا.

 ميزانية هذا الحدث أكثر من إيجابية، مع أكثر من أربعة عشر ألف زائر، وخاصة الكثير من السياح، والمراوح، ويسمى محبي النبيذ. أن تكون قادرة على تذوق أكثر من 1500 الخمور فقط في مكان واحد، هو واحد من الاثارة في Vitignoitalia. بدعم من ExpòMilano 2015، عززت هذا العام في اتجاه واضح لرجال الأعمال، مما يجعل شراكات مع Unionecamere كامبانيا، ICE وBNL جروبو BNP باريبا. وكان الهدف هو تعزيز فرص التنمية في الأسواق الخارجية في المقام الأول من خلال الاتصال المباشر مع المشترين الدوليين. منذ النسخة الماضية، عززت شراكتها مع ICE، وكالة لتعزيز الخارج وتدويل الشركات الايطالية التي اختارت المشترين والصحفيين وأصحاب المصلحة الدوليين بهدف تسهيل العلاقات مع الدول الأجنبية للشركات الصغيرة والمتوسطة.

 

Unioncamere كامبانيا شاركت دائما  ودعمت المعرض وهذا العام كان حاضرا مع فرصة فريدة من نوعها. لأول مرة ومع ذلك، فإن BNL مجموعة BNP باريبا هو شريك جديد من Vitiginoitalia في دعم صناعة النبيذ. في الواقع، من خلال اتفاق لمدة عامين وقعت مع وكالة ICE الترويج في الخارج وتدويل الشركات الإيطالية والدعم BNL باريبا المجموعة وتشكل الشركات الإيطالية التي تريد أن تعمل في الأسواق الدولية.

غرفة التجارة الإيطالية في كندا، وتمكنت من إطلاق مؤخرا أطلقت البوابة الإلكترونية http://www.WineandTravelItaly.com لتعزيز النبيذ والسياحة النبيذ في ايطاليا. في غضون ذلك، SVILUPPO كامبانيا، شركة داخل إقليم كامبانيا لتطوير النظام الإقليمي الإقليمي، قد اعترفت برنامج VitignoItalia 2015 مناسبة ل”الدعوة” ومبنى المعارض.

أما بالنسبة لتغطية الحدث، والفنان جينارو ريجينا يمثل خليج نابولي، كما هوة من النبيذ مع كوب الأحمر الذي يسد مخروط بركان فيزوف وقلعة Castel dell’Ovo ويفترض على شكل زجاجة ملقاة في البحر.

 في هذه الطبعة تم احتساب 48 الخمور كجزء من جائزة النبيذ وVitignoitalia التي منحت الميدالية الفضية، وسام جراند الذهب لأفضل إنتاج من بين الحاضرين في المعرض والجوائز الخاصة “للأراضي” و “الشباب” محفوظة للمنتجين الصغار . سباق الجائزة الكبرى Vitignoitalia الذين حصلوا على أعلى الدرجات ذهب إلى اللوس الذاتية دعبروزو مونتيبولسيانو الأنبذة 2009 اقتباس.

One thought on “VitignoItalia XI edition

Leave a comment